Våffla, Vaffel, Vohveli, Waffle - kalla det vad du vill!

Vi (= jag & anton) satt och åt
våfflor med choklad,
Men när vi skulle göra våra andra/tredje
så blev allt mos och vi förstörde våffelgärnet,
smarta som vi är.
Och eftersom jag är så sjukt normal
så satt jag och tänkte på vad våffla
heter på andra språk,
Jag var ju bara tvungen att söka här på
översättningslistan, så här kommer det.
Svenska: Våffla
Danska: Vaffel
Finska: Vohveli
Indonesiska: Omongan
Italienska: Chiacchieri
Japanska: ワッフル
Kroatiska: Vafel proizvod
Franska: Waffle
Ryska: Вафельный
Slovasiska: Tlachání
Spanska: Gofre


Så, nu vet ni vad våffla är på massa olika språk, tack vare mig.
Och ja. Heeeelt normal!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Du är rolig du ;D

2008-12-17 @ 18:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0